Udlejningsejendomme

Hos Domus tilbyder vi administration af såvel store som små ejendomsporteføljer. Vi kan skræddersy en løsning, så den passer til ethvert behov. Vi vægter samarbejdet mellem os som administrator og dig som udlejer/ejendomsejer meget højt, og det er vigtigt for os, at vores kunder oplever os som både rådgiver og sparringspartner, så vi sammen kan få det mest optimale ud af ejendomsporteføljen og driften af denne. Vi tilbyder således økonomisk tryghed og driftsmæssig klarhed.

Vi benytter Danmarks mest anerkendte og udbredte administrationssystem, UNIK Bolig 4, hvilket blandt andet giver os mulighed for at tilbyde vores kunder en online løsning. Med online løsningen kan du som ejer blandt andet godkende fakturaer, følge med i ejendommenes løbende drift, få adgang til regnskaber, budgetter, varslinger og andre ejendomsdokumenter 24 timer i døgnet.

Hos Domus varetager vi administrationen af alle typer udlejningsejendomme, herunder

  • boligudlejningsejendomme

  • kontor- og domicilejendomme

  • industri- og lagerejendomme

  • indkøbscentre.

Ejendomsinvestering og forvaltning af ejendomsporteføljer kræver løbende opfølgning for at sikre ejendommens rentabilitet og afkast – og dette bistår vi med.

Som led i administrationen tilbyder vi blandt andet assistance med følgende opgaver:

  • Opkrævning af husleje og a conto varme m.m. hos lejerne

  • Udarbejdelse af omkostningsbestemte budgetter, herunder varsling af lejeforhøjelser

  • Håndtering af ejendommens økonomi, herunder betaling af fakturaer efter instruks

  • Udarbejdelse og udsendelse af varmeregnskaber

  • Udarbejdelse og udsendelse af varslingsskrivelser

  • Bestilling af og korrespondance med håndværkere

  • Deltagelse i lovpligtige ind- og udflytningssyn

  • Forsikringssager

  • Byggesager

  • Låneomlægning

  • Serviceminded og kompetent korrespondance med lejerne.

Domus´ kompetente medarbejdere har mange års erfaring med administration af alle typer af udlejningsejendomme, økonomistyring og økonomiopfølgning, varsling af lejeforhøjelser, gennemgang og udarbejdelse af lejekontrakter, forsikringsmæssige forhold, indhentelse af tilbud på renoverings- og vedligeholdelsesopgaver m.m. samt styring af forskellige fagentreprenører tilknyttet en ejendom.

Hvad enten der er tale om en boligudlejningsejendom eller en kontorejendom, gælder der et kompliceret regelsæt i såvel lejeloven som erhvervslejeloven – hos Domus kender vi alt til og er vant til at arbejde med disse komplicerede regler.

Hvorfor vælge Domus Administration ApS? 

Vi er ikke større end, at vi kender alle vores kunder og deres ejendomme, vi administrerer og således har ansvaret for. Hos os får du en fast kontaktperson, som derved kommer til at kende dig og din ejendom rigtigt godt!